Het heeft heel wat voeten in de aarde gehad, maar met trots kunnen we melden dat we een locatie voor de speelweek hebben gevonden! We gaan verhuizen!
Na jarenlang gebruik te hebben gemaakt van het (verhoogde) trapveldje naast de ijsbaan, is daar dit jaar een eind aan gekomen. Sinds 1 maart is het terrein overgedragen aan projectontwikkelaar Steenvlinder voor woningbouw. Als alternatief hadden we nog de ijsbaan achter de hand, maar de laatste jaren is dat terrein niet geschikt om een tent op te zetten. Bij een zomers regenbuitje verandert de ijsbaan in een klein moeras. Niet echt geschikt dus om een speelweek op te organiseren.
In eerste instantie hadden we in overleg met de gemeente een plan gemaakt om een stukje van de ijsbaan op te hogen voor de huttenbouw en om de tent te plaatsen op het stukje land naast het hondenuitlaat-terrein. Echter heeft de bouw van de (tijdelijke) natuurspeeltuin daarvoor roet in het eten gegooid. Daarentegen is het resultaat van de speeltuin erg mooi geworden en we hopen dat de kinderen van Nieuwerbrug er erg veel plezier van zullen hebben!
Na diverse overleggen met de gemeente over een mogelijke oplossing hebben we Floor Boer van Boer BV bereid gevonden om het land evenwijdig aan de Gravin Jacobastraat (nieuwbouw) ter beschikking te stellen aan de speelweek. De tent en het huttendorp zal dus op die plek komen te staan! Omdat dat terrein niet toegankelijk is vanaf de openbare weg, gaat de Gemeente Bodegraven-Reeuwijk voor ons een noodbrug aanleggen tussen het terrein en het parkeerplaatsje achterin de Gravin Jacobastraat. Daarvoor willen we de gemeente hartelijk bedanken!
(Tekst loopt door onder afbeelding)

De speelweek zal dus niet zoals de laatste 40 jaar rond de ijsbaan georganiseerd worden, maar een klein stukje verderop. We hopen dat we er weer een topjaar van kunnen maken voor de kinderen van Nieuwerbrug en omstreken!
Inschrijven
Inmiddels zijn er ruim 100 kinderen ingeschreven voor de speelweek! Naast kinderen uit Nieuwerbrug komen ook kinderen uit Reeuwijk, Waarder, Woerden en Bodegraven. Heeft u uw kind(eren) nog niet ingeschreven? Klik dan op de onderstaande knop. Het inschrijfgeld bedraagt vanaf 1 juni €26,50 per kind. Inschrijven kan nog t/m 17 augustus!
Programma
Op dit moment wordt de laatste hand gelegd aan het programma. De voorlopige tijden staan inmiddels onder de veelgestelde vragen op de programmapagina. Let op! De tijden kunnen nog wel veranderen! Zodra het programma definitief is, zullen we u daarover nog een nieuwe nieuwsbrief sturen. Ook hopen we dat het programma dit jaar weer in de Nieuwsbrug komt te staan.
Huttenverbranding
Elk jaar worden op de vrijdagavond de hutten verbrand die de kinderen op woensdag met hart en ziel in elkaar hebben getimmerd. Aangezien we dit jaar wel een stuk dichterbij boerderijen komen met een rieten dak, hebben we besloten om de huttenverbranding in ieder geval niet te houden op het nieuwe speelweekterrein. We zijn nog bezig om een geschikte en veilige plek daarvoor te realiseren.
Foto’s en filmpjes
Tijdens de speelweek maken wij hele leuke foto’s en filmpjes. Vanwege de steeds strenger wordende privacywetgeving hebben we besloten om de foto’s vanaf editie 2018 met een wachtwoord te beschermen. Om ook foto’s publiekelijk te kunnen publiceren op onze website en onze sociale mediakanalen, vragen wij toestemming tijdens de inschrijving.
Bestuursleden
Stichting Jeugdvakantiespelen Nieuwerbrug organiseert elk jaar de speelweek voor de basisschoolkinderen van Nieuwerbrug en omstreken in de laatste week van de zomervakantie. Elk jaar kunnen we rekenen op meer dan 60 enthousiaste vrijwilligers die ons helpen als groepsleiding, terreinploeg, crea-team en ga zo maar door!
Op de kleine wijzigingen na is het bestuur de laatste jaren redelijk hetzelfde gebleven. Helaas gaan we dit jaar na jarenlange inzet als leiding en later als bestuurslid afscheid nemen van Rick, Johan en Marie. Het huidige bestuur bestaat uit 8 leden die gezamenlijk de verantwoordelijk dragen voor het organiseren van de speelweek.
Wij zijn onder andere op zoek naar een nieuwe voorzitter die het nieuwe gezicht van de speelweek zal worden. Daarnaast zoeken we een nieuwe terreinmeester en iemand die de vrijwilligers coördineert.
Bent u degene die wij zoeken? Lijkt het u leuk om een deel uit te maken van het organiseren van de leukste week van het jaar? Of wilt u meer informatie over de functies? Dan u een email sturen naar onze huidige voorzitter, Rick van Duijn: klik hier.
Nachtploeg
Tijdens de nacht van donderdag op vrijdag mogen de kinderen van speelweekgroepen 2 t/m 4 ‘slapen’ in de hutten. Daarvoor hebben we elk jaar een speciale nachtleiding. We missen er nog een paar voor dit jaar! Heeft u interesse om die nacht op de kinderen te komen passen? Neem dan contact op met Agnita, klik hier.
Sponsoren en donateurs
Om deze week te kunnen organiseren zijn we elk jaar weer heel erg blij met onze sponsoren en donateurs. Dit jaar worden we met flink wat extra kosten geconfronteerd. Wilt u met uw bedrijf sponsoren of wilt u als persoon een donatie doen? Kijk dan voor meer informatie op onze website. U kunt eventueel ook een financiële bijdrage over maken naar het bankrekeningnummer NL66 RABO 0119 5817 28 t.n.v. St. Jeugdvakantiespelen Nieuwerbrug o.v.v. Speelweek 2018. Ook kunt u tijdens de inschrijving van uw kind(eren) aangeven dat u een donatie wilt doen. Wij bedanken u alvast voor uw gift!
